Så kom jeg afsted og er klar til at indvie bloggen.

Afsted det gik fra Århus mod Tirstrup en sort og kold januarmorgen. Alt var aftalt og tiden for afhentning afpasset med Ziggy som havde lovet at køre mig derud i taxien. Det skulle dog vise sig at planlægningen ikke helt holdt, der var li’som ikke taget højde for at også andre skulle benytte sig af den lille lufthavns faciliteter denne morgen.

Så jo nærmere vi kom, jo flere biler var der på vejen, alle med retning mod Tirstrup.

Det medførte en smule stress fra min side. I forvejen havde jeg jo været helt oppe at køre pga de der stormmeldinger som var kommet forud. For tænk nu hvis jeg ikke kom afsted til Kbh. med det fly, så ville jeg misse min forbindelse videre fra Kastrup mod Singapore.

Og det kan man altså bare overhovedet ikke, en guide som kommer for sent til sit fly, er så ganske utænkeligt ;o)

Men vi kom da også frem og racede igennem det hele, med selv-indtjekning via kreditkortet og godt hjulpet af en servicedame på stedet. Pludselig stod hun bare der ved siden af mig ved automaten, hankede op i min bagage og bad mig følge med -udenom.

Hurrah for hende og afsted kom jeg.

Efter 25minutters flyvning og en noget turbulent landing, var jeg så endelig fremme i Kastrup, hvor Tille, den dejlige unge, troppede op for at sige ordentligt farvel til sin gamle mor -det var simpelthen SÅ dejligt!

Afsked i Kastrup

Så kom den lange flyvetur, ca 12timer -pyha det var sgu sejt!

Så ved ca 23tiden (altså dansk tid) landede jeg endelig i Singapore -prøv lige at spørg om jeg havde lyst til en smøg?! *GGG* Da jeg så yderligere var fløjet østover var der i al ubemærkethed gået yderligere 7 timer. Så klokken var altså ca 06 søndag morgen da jeg endelig kom ud af det her fly og trådte ind i ankomsthallen hvor fugten lå nærmest som byger henover det hele og fik alting til at lugte som rådnende gulvtæpper.

Styrede direkte og ganske målbevidst efter rygerloungen -så måtte bagage og alt andet vente ;o)

Da jeg kom helt ud, ventede en behagelig overraskelse, idet der i forhallen stod en lille kineser og ventede på mig.

PH Hjort stod der på hans skilt, og det kunne jeg sgu da forholde mig til på trods af jetlag, ikkemættet rygetrang og hvad har vi ellers.

Skønt sådan at blive hentet og kørt direkte til hotellet. Vi fik snakket en del, og han nåede også at vise mig det lokale agentur som ligger ganske nær Hotel Peacock hvor jeg er indkvarteret de næste dage indtil arbejdet går rigtigt i gang.

Klokken var vel ca. 07.00 da jeg nåede så langt, og det skulle så vise sig at jeg ikke kunne booke ind før kl 14 -sagde de. Men ca kl 10.00 var værelset alligevel klar og i mellemtiden havde jeg fået lov til at spise med på morgenbuffeten.

Så jeg røg op, fik et tiltrængt bad, lugtede mest af alt af våd gnu efter rejsen, kravlede i seng og brugte så ellers det meste af dagen på læsning og søvn.

Nu er det så blevet midt nat påny og jeg bør komme i seng. For i morgen skal Singapore opleves og indtages -og jeg glæder mig ;o)

Tags: , , , ,

2 kommentarer til "Landet i Singapore"

1. K1mZ3 siger:

Jeg tillod mig lige at flytte billedet ned i teksten, hvor det logisk hører til, så det kan altså godt lade sig gøre.
    Men ellers fantastisk. Det giver plads til fyldepennen fremfor en lille gnidret sms.
    Glæder mig allerede til næste afsnit i dit spændende eventyr.

Kærlig hilsen Kim

2. Tille siger:

Nu lovede jeg jo også at ligge en lille kommentar for at se om det skulle virke.
    Glæder mig til at hører nyt snart igen og se en masse billeder.