Er tilbage i Østen og bevæger mig inden længe ud i regnskoven påny.

Dog ikke helt så lang tid som oprindeligt planlagt. Sommetider ændrer tingene sig, uden at man selv har så megen indflydelse derpå. Så i stedet for at blive herude indtil december, ja så rejser jeg faktisk allerede hjem om en måneds tid.

Turen herud trak ellers virkelig tænder ud denne gang. Det tog mig mere end 30 timer at nå frem, fra jeg satte mig i toget på Århus station og til jeg kunne sætte nøglen i lejlighedsdøren her i Kota Kinabalu. Det skydtes primært en forsinkelse af flyet fra Singapore til KK. Jeg landede i Singapore kl 05something om morgenen og skulle så have været videre kl. 07.50. Men dette fly kom først afsted kl 14.00, så det betød altså 9 timers ventetid i Changi Airport. Det var virkelig hårdt og jeg gik helt zombieagtig rundt til sidst. Da jeg endelig fik boardet faldt jeg simpelthen i søvn op ad ruden, og det endda i en sådan fart at jeg slet ikke opfattede at vi lettede.

Mit system var fuldstændig smadret efter denne tur, og det sædvanlige jetlag virkede også voldsommere end normalt. Ja det er faktisk først i dag, tirsdag, at jeg er ved at være nogenlunde med -dvs. næsten 4 dage efter min ankomst.

Jeg fatter altså ikke hvordan folk kan gøre denne rejse og så nærmest allerede dagen efter er helt med. Jeg er i hvert fald absolut ikke god til at rejse henover alle disse tidszoner.

De næste dage her står på kontorarbejde og forberedelse til torsdag hvor jeg rejser til Singapore for at møde min nye rejsegruppe. Denne gang kommer også Tille herud og skal være med på rundrejsen, det glæder jeg mig helt vildt til. Skønt at få besøg, for som I ved kan det sommetider være en anelse ensomt herude. Bebor jo den store lejlighed helt alene, eller ja det vil sige, at dømme efter de mange lorte på vægge og gulve da jeg ankom, så deler jeg den faktisk med et helt kollektiv af gekkoer. Jeg ser dem ikke nu, men jeg skal da lige love for at de har forlystet sig mens de har haft det hele for sig selv. Faktisk er jeg netop nu ved at hyre en rengøringshjælp til lige at give boligen den helt store overhaling.

Og så er det vist også i dag jeg skal have gjort nogle ordentlige indkøb til køkkenet. Har jo indtil nu været så groggy at alt det er blevet til, er at fylde køleskabet med vand og cola. Det btyder også at det er ret begrænset hvad jeg har fået at spise de seneste dage, da jeg jo ikke har bevæget mig ret meget ud. Så lige nu mens jeg sidder her på kontorgulvet og blogger bliver jeg pludselig så forbandet sulten.

Tror jeg pakker sammen og bevæger mig ind til city for indkøb og mad. Men vender tilbage ved lejlighed, indtil da må I alle nyde den dejlige danske sommer -og for mig med, tak ;o)

Tags: , , , , , , , ,

1 kommentar til "Back on the Track"

1. Lotte siger:

Hey you
    Lyder som en god idé med noget spiseligt, så du kan være klar & oppe på dupperne til dit første rejseselskab i månedsvis… Du har sikkert også turistabstinenser – mangler formidlingens glæde – og trænger til de der undrende blikke ved synet af en guide uden uniform etc.
    En rigtig god rundtur til jer – regner med at klappe kiddet farvel i morgen…